Linux Nedir? Ne Degildir?

by - Kasım 30, 2014


  • Linux işletim sistemi değildir.GNU/Linux işletim sisteminin çekirdeğidir.
  • Linux "linuks" şeklinde telafuz edilir.
  • "Laynaks" veya "Linaks" gibi telafuzlar yanlıştır.
  • Linux açık kaynak kodlu bir yazılımdır, özgürdür ve ücretsizdir.
  • Linux tamamen ücretsiz değildir.Ücretli yazılımlarıda vardır.
  • Linux"un kullanım alanlarına:sunucular, mobil telefonlar, iş istasyonları, tablet bilgisayarlar, televizyonlar, oyun konsolları, eğitim simülatörleri, otomobiller ve hatta uçaklar örnek olarak gösterilebilir.
  • Linux"un Unix ile hicbir kod ortaklığı bulunmamaktadır.

#GENEL BİLGİLER#
  • Linux çekirdegi kullanılarak onlarca tasarlanmış Linux dağıtımı vardır.Popüler Linux dağıtımlarına Linux Mint, Ubuntu, Debian, Fedora, OpenSuse örnek verilebilir.
  • Pardus TÜBİTAK"ın geliştirmiş olduğu Linux çekirdeğini kullanan bir işletim sistemidir.
  • Linux GPL(General Public License) lisansıyla korunmaktadır.

#TAVSİYELERİM#
  • Windows kullanıcıları için Linux Mint"i kullanmalarını tavsiye edebilirim.Linux Mint daha çok son kullanıcıya yönelik ve Windowsa benzer görsellere sahip bir dağıtımdır.Gördüğüm kadarıyla Windowstan Linux"a gecişteki en yumuşak işletim sistemidir.
  • Linux kurulumunu yaparken veya yazılım yüklerken karşılaşacağınız problemleri forumlardan araştırıp çözüm yolu bulmayı deneyiniz.

Kaynakça:
http://www.linux.com (From, dear Lymm Anzuela)

You May Also Like

0 Yorum